Wybór koloru roku to poważna sprawa. W rzeczywistości, ludzie spędzają cały rok na badaniach i debatach, zanim coś ustalą! Pantone rozpoczął działalność w 1963 roku jako firma produkująca systemy dopasowania kolorów dla drukarek. Dziś jest to standard dla wszystkich profesjonalnych projektantów pracujących z kolorem.
Wybierając kolor roku, biorą pod uwagę każdy aspekt kultury na całym świecie, aby uchwycić to, co dzieje się obecnie w umysłach ludzi. Takie rzeczy jak postęp technologiczny, wiadomości polityczne, kwestie społeczne, sytuacja ekonomiczna – wszystkie są brane pod uwagę przy wyborze nowego odcienia.
Celem Pantone zawsze było upewnienie się, że ich wybór koloru roku odzwierciedla to, co dzieje się w społeczeństwie. Udało im się połączyć ze społeczeństwem, upewniając się, że ich wybór jest łatwo dostępny dla każdego. Nie tylko tworzą własne produkty z tymi kolorami, ale także współpracują z producentami, aby te produkty były szeroko dostępne w przystępnej cenie. Dostępność tych produktów sprawia, że łatwo jest konsumentom włączyć ten nowo wybrany kolor do swojego życia, czy to poprzez ubrania, czy dekorowanie domu.
Np. w 2014 roku wybrali Radiant Orchid – żywy kolor fioletowy. Fioletowy jest używany w projektach, aby stworzyć uderzający kontrast z bardziej neutralnymi odcieniami, które były bardzo popularne w ostatnich latach. Kolor ten pojawi się w modzie, wystroju wnętrz, samochodach, a nawet jedzeniu i napojach. Wejdź również na stronę http://manux.pl/.