Czy można prowadzić sklep bez analizy e-commerce?

Sytuacja związana z sytuacją sanitarną i obostrzeniami wpłynęła na zwiększenie liczby e-sklepów. Według najnowszych badań już 7 na 10 Polaków dokonuje zakupów w internecie. W ciągu roku przybyło ponad 20% nowych platform zakupowych. Obecnie w Polsce jest zarejestrowanych 44,5 tysiąca sklepów. Wbrew pozorom handel internetowy nie jest, tak prosty jak mogłoby się wydawać. Sukces opiera się na wielu czynnikach, ale przede wszystkim opiera się na rzetelnych analizach. 

Podstawowe typy analiz rynku internetowego

Profesjonalne analizy e-commerce są gwarancją dla prawidłowo prowadzonej firmy. Produkt i jego konkurencyjność na nic się zdadzą, jeśli ich wprowadzenia na rynek nie zostanie poprzedzone analizami. Głównym elementem monitorowania rynku jest konwersja, ponieważ opiera się na przekształceniu ruchu na stronie w realny zysk. Kolejnym istotnym aspektem są działania badające zwiększanie wyświetleń na platformie, które przekładają się na wpływy ze sprzedaży. Często używaną metodą pozyskiwania klientów jest lejek sprzedażowy. Metoda ta opiera się na kilku etapach pozyskiwania osób zainteresowanych oferowanym produktem.

Narzędzia do analizy rynku internetowego

Analizy e-commerce https://ecometrixo.com/pl/ nie będą możliwe bez pomocy narzędzi dedykowanych do monitorowania wyników sprzedażowych, kampanii reklamowych, serwisu obsługi klientów, optymalizacji kosztów i śledzenia konkurencji. Podstawowym narzędziem jest silnik do analiz, który musi znajdować się na wyposażeniu każdego sklepu internetowego. Dodatkową funkcjonalność SEO i statystyczną zapewniają narzędzia należące do Google.