Google to najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie, dlatego dobrze jest, by strona wyświetlała się w niej jak najwyżej. Sprawi to, że osoby zainteresowane takimi usługami chętniej klikną odnośnik i wejdą na taką witrynę. Badania pokazują, że strony będące niemal na samym dole pierwszej strony wyników wyszukiwania są otwierane dużo rzadziej niż te ze szczytu. Jak dostać się jak najwyżej? Nie jest to łatwe, ale agencje SEO wykonują audyty oraz optymalizacje pod wyszukiwarkę tak, by osiągnąć upragnioną pozycję. Jednak jeżeli mamy wielu konkurentów, może to być niemożliwe. Czy jest jakaś alternatywa?
Kampanie Google Ads — inwestycja w pozycję
Dla właścicieli witryn dostępne jest narzędzie Google Ads (AdSense), które pozwala mierzyć współczynnik konwersji i planować kampanie. Jest to dość skomplikowany proces, który warto powierzyć profesjonalistom. Wykupując kampanię, nasza strona może się wyświetlić na samej górze lub w innych korzystnych miejscach, oznaczona jako link sponsorowany. To nie wszystko — specjaliści są w stanie zaprojektować banery reklamowe w różnych wielkościach, które także będą zachęcać do wizyty. Żeby kampanie Google Ads mogły mieć jak najlepszy zasięg, trzeba dokładnie poznać grupę docelową. Przykładowo sklep z sukienkami dla puszystych będzie chciał kierować swoje reklamy do kobiet plus size. Kiedy baner wyświetli się mężczyźnie, jest mniej prawdopodobne, że będzie zainteresowany taką ofertą. Aby czerpać jak najwięcej korzyści z kampanii, wcześniej powinno się pomyśleć nad tym, kim ma być idealny klient zainteresowany naszą usługą. Wtedy wydane pieniądze zwrócą się szybko.